طرز تهیه “پای سیب خانگی راحت”

سه شنبه 22 مرداد 1398
10:02
ساناز رحمانی

مواد لازم پای سیب خانگی

  • سیب : 2 عدد
  • تخم مرغ : 3 عدد
  • بیکینگ پودر : 1 قاشق مرباخوری سرپر
  • وانیل : نصف قاشق چای خوری
  • شکر:1 لیوان سرخالی
  • شیر :1/3 پیمانه
  • آرد شیرینی پزی :یک و نیم پیمانه
  • کره : صد گرم
پای سیب خانگی راحت

مرحله به مرحله طرز تهیه پای سیب خانگی

ابتدا باید سیب ها را پس از شسته شدن پوست گرفته و به صورت پرتقالی قاچ کنید .سپس به همراه یک قاشق شکر ، مقداری دارچین و ته استکان آب با حرارت ملایم بپزید.

در مرحله بعد زرده را از سفیده تخم مرغ جدا کنید و سفیده را با هم زن برقی انقدر هم بزنید تا سبک شود و پف کند.

در ظرف دیگری هم زرده تخم مرغ را با وانیل و شکر هم میزنیم تا کرم رنگ شوند .بعد کره و شیر را هم اضافه میکنیم و هم میزنیم .آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط میکنیم و 2 بار از الک رد میکنیم و کم کم به مواد زرده مخلوط میکنیم . در انتها هم سفیده را با زرده مخلوط میکنیم و برای اینکه پفش نخوابد با لیسک به صورت دورانی آن را هم بزنید .

سیب های سرد شده را از شهد بیرون میاوریم .

کف قالب مورد نظر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و سیب های پخته شده را روی آن میچینیم مواد کیک را روی سیب ها میریزیم .و قالب را در فری که از قبل با دمای 175 درجه سانتی گراد گرم شده به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت که البته به دمای حرارت فر بستگی دارد قرار میدهیم . هیچ گاه تا قبل از نیم ساعت پخت کیک در فر را باز نکنید چون باعث خوابیدن پف آن میشود. کیک آماده شده را پس از کمی سرد شدن از قالب بیرون بیاورید و با پودر قند و دارچین تزیین کنید.

پای سیب

فوت و فن لازم برای بهتر شدن پای سیب

  1. برای خوش عطر شدن شیرینی می توانید هنگامی که پودر شکر را آماده می کنید، یک عدد دانه ی هل را با آن آسیاب کنید. بعد از چیدن سیب ها به روی خمیر می توانید به روی آن یک قاشق چای خوری دارچین و همچنین مقداری پودر گردو بپاشید.
  2. بعد از آماده شدن شیرینی می توانید دو قاشق پودر شکر را به روی شیرینی الک کنید تا مزه ی شیرینی را بیشتر احساس کنید. برای اطمینان از پخت شیرینی می توان چنگالی را در ان فرو برد اگر روی چنگال خمیر بود به این معنی است که باید زمان بیشتری را برای پخت آن بگذارید.
  3. برای درست کردن یک پای ترد و خوشمزه، کره در تمام مراحل باید سرد سرد باشد. در صورتیکه کره، موقع گرفتن خمیر و اضافه کردن به آرد سرد نباشه، شل می شود و چربی پس می دهد. حین گذاشتن پای درفر هم کره موجود در خمیر باید خنک شده باشد، وگرنه شیر محلول در کره زودتر از زمان پخت، بخار میشود و به خمیر رطوبت پس می دهد و خمیر ترد نمی شود.
  4. با اضافه کردن کره سرد به آرد، خمیر بدست اومده خال خال هایی از کره دارد، توی خمیر پای این حالت کاملا طبیعیه. خمیر پای ظاهر یکدستی ندارد و نباید با خمیر نون مقایسه شود. ورز دادن و ماساژ دادن خمیر پای، باعث سفت شدن و لاستیکی شدن خمیر می شود. پس خمیر رو فقط در حد مخلوط شدن ورز می دهید.
  5. یک ساعت استراحت خمیر در یخچال کاملا ضروریه و نباید این زمان کم شود. پای جزو شیرینی هایی نیست که بشود سریع پخت، خمیر باید حتما استراحت کند تا رطوبت کره داخلش به صورت درست پخش شود و گلوتن خمیر استراحت کند.
  6. سعی کنید مدت زمان باز کردن خمیر طولانی نشود ! حواستانبه دمای آشپزخانه باشد.اگر محیط آشپزخانه تان گرم است و خمیر حین باز کردن شل شد، اون رو مدتی در یخچال بذارید و بعد دوباره ادامه بدید.
  7. برای پخت پای مواد رو جایگزین نکنید یعنی اگر به هر دلیلی نمی تونید از شکر سفید استفاده کنید مجاز نیستید شکر قهوه ای جاش بریزید، شکر قهوه ای کاملا بافت متفاوتی داره و در نهایت نتیجه ی شما از این جایگزینی متفاوت و گاها غیر قابل خوردن می شود، اگر مواد تشکیل دهنده ی رسپی مناسب شرایط و سلامت شما نیست یک رسپی دیگه رو انتخاب کنید.
  8. اگه آرد ذرت در دسترس دارید 2 یا 3 قاشق از آرد اصلی را کم کنید و بجاش آرد ذرت بریزید تا پای پوک تر و خوشمزه تر شود. اگه نداشتین کلا از آرد کیک استفاده کنید.
  9. پای را میتونید توی یک قالب بزرگی که بهتره وسطش سوراخ نباشه یا کاسه ماست خوری یا نیم لیوان فرانسوی درست کنید و داخل سینی فر بچینید، فقط حتما کاغذ روغنی داخلش بندازید.
  10. به جای استفاده از کره کامل میتوانید از نصف کره و نصف روغن جامد استفاده کنید.

نکات تکمیلی در مورد پای سیب خانگی راحت

پای سیب خانگی راحت جزو کیک و شیرینی - انواع کیک میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت میباشد .
پای سیب خانگی راحت را می توانید در وعده میان وعده - دسر - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

طرز تهیه کامل و خوشمزه “عدس پلو” جا افتاده با نکات تکمیلی
آشپزی و تغذیهخانه و زندگی با انواع دستور تهیه سالاد سیب آشنا شوید
طرز تهیه نان خامه ای خوشمزه با روش خانگی بی نظیر
۱۰ پیامد بد نگه داشتن ادرار بر روی سلامت بدن
طرز تهیه سالاد ترکیه ای

منبع: نمناک


[ بازدید : 979 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ساناز و سانیا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]