طرز تهیه فلافل

چهارشنبه 20 شهريور 1398
11:11
ساناز رحمانی

نتیجه تصویری برای طرز تهیه فلافل

فلافل از غذاهای خوشمزه جنوب کشورمون می باشد و بسیار محبوب است. اصالت فلافل به کشورهای عربی باز می گردد، اما به دلیل خوشمزه تر بودن و طرز تهیه آسان هم اکنون پخت آن در کشور ما مخصوصاً جنوب ایران بسیار مرسوم شده است. جالب است بدانید هم اکنون فلافل در تمامی مغازه های ساندویچ فروشی و رستوران های اهواز و آبادان سرو می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن فلافل آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم فلافل را برای 4 نفر آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید فلافل خانگی خوشمزه و عالی درست کنید.

توجه کنید اگر می خواهید برای 8 یا 12 نفر فلافل خانگی درست کنید می توانید از 2 یا 3 برابر مواد لازم گفته شده استفاده کنید.

مواد لازم فلافل برای 4 نفر
نخود۳ پیمانه
پیاز متوسط۱ عدد
سیر۴حبه
آب سردنصف لیوان
ادویه فلافل (پودر تخم گشنی ،فلفل سیاه،پودر زیره سبز)۲ قاشق چایخوری
نمک۳ قاشق چایخوری
روغن سرخ کردنیبه میزان لازم













تهیه فلافل
1. برای اینکه فلافل خوشمزه و بدون نفخی داشته باشیم بهتر است نخودها را از 48 ساعت قبل خیس کنیم تا جوانه های کوچکی هم بزنند. در این مدت زمان بهتر است چند باری آب نخودها را هم عوض کنید تا نفاخی آن به طور کامل از بین برود. اگر هم فرصت کنید پوست نخودها را بگیرید این طوری هضم نخودها خیلی آسان تر می شود.


2. برای شروع آب نخودهای خیس شده را به طور کامل با آبکش می گیریم و با پیاز، سیب زمینی نیم پز شده، سیر و ادویه و با استفاده از چرخ گوشت دو بار چرخ می کنیم و بعدش حسابی ورز می دهیم تا همه مواد به خوبی باهم مخلوط شوند.


3. توجه کنید لازم نیست نخودها پس از چرخ کردن به صورت کامل له شود، اگر فقط به صورت دانه های ریز باشد کافی است. چون اگر نخود ها را زیاد چرخ کنید و له شوند، فلافل های شما موقع سرخ کردن وا خواهند رفت. در صورتی که احساس کردید موادتان خیلی سفت شده است، می توانید مقداری آب سرد اضافه کنید و دوباره ورز بدهید. توجه کنید باید مایه فلافل باید قابل فرم دهی باشد پس بیش از اندازه آب اضافه نکنید.



4. حالا نوبت اضافه کردن ادویه جات مخصوص فلافل می باشد. بهترین ادویه برای پخت فلافل زیره است. افزودن زیره به فلافل باعث می شود فلافل به خوبی هضم شود. البته فرقی نمی کند که شما از زیره سبز استفاده کنید یا سیاه. پس از افزدون فلافل می توانید مقداری نعنا خشک یا جعفری هم به مواد فلافل اضافه کنید تا فلافل عطر بهتری داشته باشد.


5. پس از آماده کردن مایه فلافل، باید فلافل ها را قالب بزنید. من برای قالب زدن از قالب مخصوص فلافل استفاده کردم. ولی شما می توانید با دست هم فلافل ها را به صورت گنبدی قالب بزنید. اگر داخل خمیر فلافل آب افتاد می توانید با اضافه کردن کمی آرد نخودچی با پودر سوخاری آب خمیر را جمع کنید.


6. پس از اینکه تمامی مواد را قالب زدیم آن ها را داخل روغن داغ قوطور شده می ریزیم تا هر دو طرف فلافل ها با حرارت ملایم سرخ شوند. توجه کنید اگر فلافل ها را با حرارت خیلی زیاد سرخ کنید، فلافل های شما مغز پخت خواهند شد.


7. پس از اینکه فلافل ها به خوبی سرخ شد آن ها را روی دستمال تمیز یا صافی فلزی مخصوص این کار بگذارید تا روغن اضافی فلافل ها گرفته شود. بعد از گرفتن کامل روغن فلافل ها، آن ها را به همراه خیارشو، گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ شده سرو کنید. امیدواریم از خوردن این فلافل های خوشمزه و خانگی لذت ببرید.






















منبع: بارونک

[ بازدید : 3888 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ساناز و سانیا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]