طرز تهیه ماست پرچرب خانگی فوق العاده خوشمزه مرحله به مرحله

سه شنبه 9 مهر 1398
1:51
ساناز رحمانی

طرز تهیه ماست خانگی پر چرب

ماست خانگی فواید زیادی داره و صد درصد از ماست های صنعتی بهتره چون مواد نگه دارنده نداره. به عنوان مثال ماست خانگی شیر خشک ، نشاسته ، مواد نگهدارنده و افزودنی های دیگه ندار . فواید ماست برای سلامت و پوست و موی ما بسیار زیاد است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که این سوال برای شما پیش آمده که چطور ماست خانگی درست کنم ؟برای اینکه ماست را در خانه درست کنیم و طعم خوبی به ماست داده باشیم باید نکاتی را رعایت کنیم که در ادامه می خوانید.


مواد لازم برای تهیه ماست خانگی

یک لیتر شیر و یک قاشق ماست 🙂 به همین راحتی

طرز تهیه ماست خانگی

طرز تهیه ماست - جوشاندن شیر
طرز تهیه ماست – جوشاندن شیر

شیر رو می جوشونیم (بعد از اینکه شیر جوشید حرارت زیرش رو کم می کنیم و 15 دقیقه میگذاریم شیر به آرومی بجوشه تا آب اضافی داخل شیر تبخیر بشه)

طرز تهیه ماست- دمای شیر
طرز تهیه ماست- دمای شیر

حالا شیر رو داخل ظرفی که قراره توی اون ظرف ماست رو تهیه کنید می ریزیم و اجازه میدیم کمی خنک بشه. (موقعی که می خواید ماست رو اضافه کنید شیر باید درجه حراراتش به اندازه باشه که انگشتتون رو نسوزونه و فقط شما احساس گرما بکنید)

طرز تهیه ماست - مخلوط شیر و ماست
طرز تهیه ماست – مخلوط شیر و ماست

مقدار از شیر رو داخل کاسه ای میریزیم و با ماست مخلوط می کنیم (نکته ای که هست باید ماست رو حدود 2 ساعت قبل بیرون قرار بدین تا هم دمای محیط بشه)

طرز تهیه ماست - اضافه کردن مایه ماست
طرز تهیه ماست – اضافه کردن مایه ماست

بعد از اینکه ماست و شیر با هم خوب مخلوط شدند اون رو به بقیه شیر اضافه می کنیم و با قاشق به آرومی هم می زنیم تا خوب ترکیب بشن.

طرز تهیه ماست - مخلوط شیر و مایه ماست
طرز تهیه ماست – مخلوط شیر و مایه ماست

حالا در ظرف رو می بندیم و با حوله کامل ظرف رو می پوشونیم و به نسبت گرمای محیط حدود 3-4 ساعت طول می کشه تا ماست به اصلاح خودش رو ببنده.

طرز تهیه ماست - مرحله نهایی
طرز تهیه ماست – مرحله نهایی

بعد از اینکه ماست خودش رو بست ظرف ماست رو یک شب در یخچال قرار میدیم تا ماست سرد بشه (دقت کنید که ماست بعد از اینکه سرد بشه سفت تر میشه). زودتر از یک روز ماست رو تکون ندین چون ماست وا میره.

نکته:

1. به شیر می توانین خامه اضافه کنید یا شیر رو اینقدر بجوشونید که آبش کامل بخار بشه و ماست کره ای در بیاد.

2. اگه ماست آب انداخت و تکه تکه شد یعنی شیر زیاد داغ بوده و یا ماست خیلی سرد بوده و یا مایه ماست کمتر از مقدار لازم بوده. هر چقدر چربی شیر بیشتر باشه ماست سفت تر میشه.

3. برای تهیه ماست شیرین وانیلی مخصوص دسر و … می تونید همزمان با اضافه کردن ماست به شیر، مقداری شکر و وانیل هم به شیر اضافه کنید.

4. فکر نکنید که هر چی ماست بیشتر بریزین بهتره بر عکس ماستتون وا میره.

5. دقت کنید که اگه شیر سرد باشه ماست نمی بنده و وا میره و اگه شیر داغ باشه ماست ترش می شه و آب میندازه دمای شیر باید 45 درجه باشه تقریبا.

6. هر چی بیشتر ماست بیرون بمونه ترش تر میشه

7. توی جای گرم نذارید آب میندازه در ضمن دور ظرف رو بپوشونید و درش رو هم بذارید.

8. اگه مایه ماست ترش باشه ماست شما هم ترش از آب درمیاد.

9. اگر میخواید روی ماستتون چربی ببنده باید مایه رو با ملاقه به کف ظرف شیر ببرید و در ته شیر خالی کنید. به این ترتیب تبدیل شیر به ماست از پایین شروع میشه و تا بالا برشه مقداری سرشیر به سطح شیر میاد و چربی روی ماست ایجاد میشه.

10. اگه مایه رو با تمام شیر با هم مخلوط کنید شیر یک جا شروع به غلیظ شدن میکنه پس دیگ خودتون انتخاب کنید که ماست با چربی می خواید یا ماست بدون چربی :)

طرز تهیه مربا زرشک
طرز پخت و تهیه گراتن مرغ و بادمجان
طرز تهیه نودل سبزیجات یک غذای چینی ساده و خوشمزه
پلو ؛ کته یا آبکش
طرز تهیه ی دلمه برگ مو حلقه ای یا قالبی مرحله به مرحله
طرز تهیه مربا به

منبع: گل من و تو


[ بازدید : 653 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ساناز و سانیا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]