طرز تهیه پیده گوشت

جمعه 8 آذر 1398
19:04
ساناز رحمانی

پیده گوشت یا همان پیتزای ترکی بسیار خوشمزه و لذیذ است .این وعده غذایی پخت آسانی دارد و تقریبا تمام افراد از کوچک و بزرگ طعم آن را می پسندند.

نتیجه تصویری برای پیده گوشت

مواد میانی :

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پیاز درشت ۱ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
رب گوجه ‌فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
جعفری خردشده ۱-۲ قاشق غذا خوری

مواد رومال:

زرده تخم مرغ
زعفران دم کرده

مواد خمیر(خمیر جادویی)

شکر ۴ قاشق چای خوری

نمک ۱ قاشق چای خوری
روغن مایع ۶ قاشق غذا خوری
شیر یا آب ۱ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
خمیر مایه فوری ۳ قاشق چای خوری
آرد سفید ۳ پیمانه

طرز تهیه خمیر

خمیر مایه ، شیر ولرم و یک قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید و بگذارید تا 5 الی 10 دقیقه بماند و کف کند.

تخم مرغ ، باقی مانده شکر ، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند ، خمیر مایه را به مواد تخم مرغی اضافه کنید ، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس آرد را اضافه کنید.
پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود ، روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید ، خمیر را 10 دقیقه ورز دهید و مدام در حین ورز دادن روی سطح کار بکوبید و باز کنید ، آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.
داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید ، روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی 1 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود در این فاصله مواد گوشتی را آماده کنید. پیاز را خیلی ریز نگینی کرده با مقداری روغن تفت دهید تا سبک شود،سپس فلفل دلمه ریز نگینی شده را هم اضافه و تفت داید تا نرم شود و بعد گوشت چرخکرده را اضافه و تفت دهید. کمی زردچوبه ،فلفل و نمک اضافه کنید تا مواد مزه دار شوند

در انتها رب گوجه را اضافه کرده و تفت دهید. سپس مواد گوشتی آماده شده را کنار بگذارید تا خنک شود.

در این مرحله فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سینی فر را باکاغذ روغنی مخصوص آشپزی بپوشانید.

به سراغ خمیر بروید و بعد از استراحت پف خمیر را بخوابانید و بعد آن را به 4 تا 6 قسمت تقسیم کنید.

روی سطح کار آرد پاشیده و هر چانه خمیر را به صورت بیضی باز کنید . سپس خمیر را داخل سینی بچینید. روی کاغذ روغنی چرب شده داخل سینی فر انتقال دهید.

سپس روی هر کدام از خمیرها به مقدار مساوی مایه گوشتی پیده را بریزید و با ته قاشق پهن کنید.

کناره های خمیر را روی مایه گوشتی تا کنید و ابتدا و انتهای هر عدد خمیر را هم جمع کنید. با یک برس آشپزی روی هر عدد خمیر پیده روغن زیتون بمالید 10 تا پانزده دقیقه برای پختن پیده ها کافی است. در دقیقه پایانی پخت روی مایه گوشت پیده مقداری پنیر پیتزا یا هر پنیر دیگری که می پسندید بپاشید. وقتی که رنگ خمیر پیده ها طلایی شد سینی را از فر خارج کنید.

پیده گوشت ترکی را میتوانید با گوشت مرغ یا بوقلمون چرخ کرده و حتی با سوسیس و کالباس نیز تهیه کرد.


[ بازدید : 645 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ساناز و سانیا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]