طرز تهیه لواشک آلو

شنبه 16 آذر 1398
18:00
ساناز رحمانی

در این بخش میخواهیم به شما طرز تهیه لواشک آلوی ترش و وسوسه برانگیز یا لواشکی با طعم ملس که نتوانید از خوردنش دست بکشید را به شما آموزش میدهیم.

Image result for ‫لواشک‬‎

لواشک از تنقلات مورد علاقه و پرطرفدار بسیاری از ماست و ما را به یاد دوران کودکی‌مان می‌اندازد. زمانی که والدین‌مان به ما سفارش می‌کردند بهتر است لواشک‌های باز از بیرون نخریم چون بهداشتی نیستند و اغلب مادربزرگها یا مادرانمان دست به‌کار می‌شدند و خودشان در خانه برایمان لواشک درست می‌کردند. تابستان بهترین فصل برای درست کردن لواشک خانگی است چرا که هم میوه‌های متنوع وجود دارد و هم گرما و نور آفتاب کمک می‌کند برای آماده شدن آن‌ها زیاد انتظار نکشیم. هلو یکی از میوه‌های خوش‌عطر و طعم تابستانی است که گزینه مناسبی برای تهیه یک لواشک با طعم ملس است، در ادامه با ما همراه شوید تا طرز تهیه لواشک هلو را یاد بگیرید. می‌توانید اگر مایل بودید آن را به همراه شلیل وزردآلو درست کنید تا لواشک مخلوط با طعم هیجان‌انگیزتر داشته باشید.


مواد لازم:

آلو
نمک

طرز تهیه لواشک آلو

آلوها را بشوید و در قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزند. هنگام پخت به آنها نمک و اگر دوست داشتید مقداری شکر بریزید . وقتی آلوها پخت و غلیظ شد آن را در صافی های سوراخ درشت بریزید تا هسته و پوست آن جدا شود. سپس کف یک سینی را با یک نایلکس بپوشانید و آلوهای از صافی رد شده را به صورت یکنواخت روی نایلکس پهن کنید و روی آن را با یک دستمال نازک و تمیز بپوشانید. البته نباید دستمال با آلوها تماس پیدا کند. سینی ها را مقابل نور خورشید بگذارید تا خشک شود. بعد از خشک شدن لواشک دستمال را از روی آن بردارید و یک نایلکس دیگر روی لواشک بکشید و فشار دهید تا نایلکس روی لواشک بچسبد. بعد به اندازه و شکل های مختلف لواشک را ببرید و در یخچال نگهداری کنید. برای درست کردن این لواشک میتوانید از انواع آلوها و یا مخلوطی از چند نوع آلو استفاده کنید.
خواص آلو :
آلوسرشار از فیبرهای غذایی است و دردرمان یبوست،التیام ورم لوزه ،دفع انگل های رودهو پیشگیریاز پوکی استخوان مفید است.


منبع: fooods


[ بازدید : 1203 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ساناز و سانیا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]