خورشت بادمجان

شنبه 7 دی 1398
19:14
ساناز رحمانی

یکی از غذاهای اصیل ایرانی ،خورش بادمجان است. که مانند بقیه خورشت های سنتی محبوبیت و طرفداران زیادی دارد.این خورشت خوشمزه را می توان هم با گوشت قرمز و هم با گوشت مرغ تهیه کرد و شباهت زیادی هم به خورشت قیمه دارد.

مواد لازم:

گوشت:۵۰۰ گرم‌

بادمجان:یک و نیم کیلو‌

گوجه ی خوشه ای:به مقدار لازم‌

رب گوجه فرنگی:۳ قاشق غذاخوری‌

غوره:‌‌به اندازه لازم

سیر:۲ حبه‌

پیاز:۲ عدد‌

نمک و فلفل:به مقدار لازم‌

طرز تهیه:‌
ابتدا بادمجان هارا پوست گرفته و از وسط نصف می کنیم.و روی ان نمک می پاشیم و به مدت ۱۲ ساعت داخل صافی قرار می دهیم‌ تا تلخی ان گرفته شود و سپس سرخ می کنیم.

بعد از سپری شدن زمان ۲ عدد پیاز و ۲ حبه سیر را به صورت نگینی خرد کرده و تا حدی که به رنگ عسلی در بیاید تفت می دهیم ،و حالا گوشت را اضافه کرده و نمک و فلفل و زرچوبه راهم می ریزیم و گوشت و پیاز را به همراه رب گوجه فرنگی تفت داده و ۲ لیوان اب روی ان ریخته و منتظر می مانیم تا بپزد و بعد از پختن گوشت،بادمجان های سرخ کرده را به ان اضافه می کنیم و در حدی می پزیم تا له نشود و ده دقیقه مانده تا خورش را از روی شعله ی گاز بردارید گوجه و غوره را اضافه کنید‌.‌‌

بجای غوره میتوان از آبغوره نیز استفاده کرد.

خاصیت های بادمجان

بادمجان حاوی مقادیر غنی از فیبر است که برای سلامت دستگاه گوارش ،پاک سازی پوست صورت ،درمان کبد چرب ،لاغری و کاهش وزن ،درمان کم خونی و یبوست موثر است.

منبع: اینستاگرام


[ بازدید : 2608 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ساناز و سانیا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]