طرز تهیه نودل سبزیجات یک غذای چینی ساده و خوشمزه

سه شنبه 18 تير 1398
10:11
ساناز رحمانی

در این مطلب طرز تهیه نودل سبزیجات خوشمزه و خوش طعم را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم از پخت آن نهایت بهره را ببرید.

Image result for ‫طرز تهیه نودل‬‎
نودل سبزیجات از انواع غذاهای چینی است که به راحتی می توانید این غذا را به صورت سریع و ساده را در منزل بپزید. در طرز تهیه نودل سبزیجات از روغن گیاهی و نودل برنج و قارچ و سیر و فلفل چیلی و زنجبیل و کدو و گشنیز و پیازچه و نشاسته ذرت و سس سویا و عسل و روغن کنجد و سرکه سیب و اسفناج و لیمو ترش و سس فلفل تند استفاده می شود.

با نودل غذاهای مختلفی می توان درست کرد. علاوه بر تهیه نودل به صورت ساده، پخت سوپ نودل و سالاد نودل نیز دارای محبوبیت فراوانی است.


مواد لازم
نودل برنج : ۲۰۰ گرم
روغن گیاهی : به مقدار لازم
قارچ : ۳۰۰ گرم
سیر : دو حبه
فلفل چیلی قرمز : یک عدد
زنجبیل : یک تکه
کدو : ۲۰۰ گرم
گشنیز : نصف بسته
پیازچه : ۶ عدد
نشاسته ذرت : یک قاشق چایخوری
سس سویا : دو قاشق غذاخوری
روغن کنجد : یک قاشق چایخوری
عسل : یک قاشق غذاخوری
سرکه سیب : نصف قاشق چایخوری
اسفناج : ۱۰۰ گرم
لیمو ترش : دو عدد
سس فلفل تند : به میزان لازم

طرز تهیه نودل سبزیجات در منزل
برای پخت نودل سبزیجات ابتدا نودل را طبق دستور روی بسته بندی آن بپزید و درون آبکش بریزید سپس نودل را در مکانی مناسب قرار دهید.
قارچ ها را به صورت بزرگ خرد کنید و پوست سیر را بگیرید و دانه های فلفل چیلی را هم جدا کنید و فلفل ها را به صورت ریز خرد کنید. پوست زنجبیل را بگیرید و آن را به صورت خلالی خرد نمایید.
انتهای کدوها را جدا نمایید و آن ها را به صورت خلالی خرد نمایید و برگ های گشنیز را نیز جدا کنید و ساقه های گشنیزها را خرد نمایید. پیازچه ها را بشویید و قسمت های سفید آن ها را به صورت نازک و حلقه حلقه ای برش بزنید.
اسفناج را به صورت درشت خرد کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه نودل سبزیجات مقداری روغن درون تابه بریزید و تابه را روی حرارت زیاد شعله گاز قرار دهید تا روغن داغ شود سپس قارچ های خرد شده را درون روغن سرخ نمایید و تفت دهید.


در مرحله بعدی طرز تهیه نودل سبزیجات فلفل چیلی و سیر و زنجبیل و کدو و ساقه های گشنیز و پیازچه ها را به قارچ های سرخ شده بیفزایید و مواد را به مدت سه دقیقه دیگر تفت دهید تا طلایی شوند.
نشاسته ذرت را درون ظرفی مناسب با دو قاشق غذاخوری آب ترکیب نمایید و عسل و سویا سس و روغن کنجد و سرکه سیب را به نشاسته ذرت بیفزایید و ترکیب این مواد را به تابه بیفزایید و اجازه دهید تا مواد به مدت سه دقیقه دیگر روی حرارت گاز بمانند تا غلیظ شوند.
اسفناج خرد شده و نودل را به ترکیب مواد بیفزایید و اجازه دهید تا مواد گرم شوند سپس برگ های گشنیز را به نودل اضافه کنید و نودل را در به همراه لیمو ترش و سس فلفل تند میل کنید. برای تزیین نودل نیز می توانید از گشنیز و برش های پیازچه استفاده نمایید.


در این مطلب با طرز تهیه نودل سبزیجات خوشمزه و خوش طعم آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این غذا نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده تان سپری کنید.

[ بازدید : 439 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ساناز و سانیا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]