بهترین راهکارها برای رفع ترش شدن ،شور شدن ، تلخ شدن و تند شدن غذا

دوشنبه 23 دی 1398
15:17
ساناز رحمانی

اگر غذا زیادی ترش شد چه کنیم؟

برای رفع ترش شدن غذا شما می‌توانید؛ به خورشت خود یک تیکه نبات یا شکر و کمی زعفران با توجه به میزان خورشت خود اضافه کنید. برای ترش شدن قرمه سبزی تنها از شکر استفاده کنید.

توجه: برای اضافه کردن شکر به خورشت کم کم اینکار را انجام دهید. اجازه دهید شکری که به خورشت اضافه کردید خوب در خورشت حل شود آن را بچشید اگر بازهم نیاز بود شکر اضافه کنید.

چاره شور شدن غذا چیست؟

برای از بین بردن شوری غذا با توجه به نوع غذای خود یکی را راه حل زیر را انتخاب کنید.

۱- یک قاشق نوشابه داخل غذا بریزید.

۲- یا برای رفع شوری غذا از سیب زمینی استفاده کنید. سیب زمینی را پوست بکنید به چند تیکه بزرگ برش بزنید و داخل خورشت بندازید و بعد از حدود نیم ساعت آنها را از خورشت خارج کنید.

۳- همچنین می‌توانید مقداری خمیر با آرد گندم درست کنید. آن را به شکل گلوله‌هایی به اندازه گردو درآورید و داخل خورشت خود بیندازید. و بعد از نیم ساعت که داخل خورشت جوشیدند آن‌ها را از خورشت خارج کنید.

۴- برای برنج هم اگر بعد از دم کش کردن متوجه شوری آن شدید خورشتتان را بدون نمک یا کم نمک درست کنید. وگرنه دیگر نمی توان کاری کرد یا راه حل شماره ۵ را انجام دهید. اما اگر هنوز آن را دم کش نکردید؛ روی آن آب بگیرید تا شوری آن برود.

۵- راه دیگری که می توانید برای همه غذاهایی که شور شده استفاده کنید این است که: غذا را دوباره درست کنید، اما به آن نمک نزنید و غذای شور شده را با آن قاطی کنید. با این روش دیگر غذاها اصراف نمی‌شود و شوری غذا از بین می رود. زیادی غذا را می توانید در یخچال قرار دهید و در وعده های دیگر استفاده کنید.

اگر غذای آبکی هست مانند خورشت می توان کمی از آب آن را بریزید و دوباره آب و ادویه اضافه کنید. ولی حتما به خورشت آب جوش اضافه کنید اضافه کردن آب سرد به خورشت ظاهر خورشت را خراب می کند.

۶- اضافه کردن کمی آبلیمو یا سرکه برای رفع شور شدن غذا نیز مؤثر است. ولی مواظب باشید خیلی اضافه نکنید که طعم خورشت خراب شود.

۷- برای گرفتن شوری ترشی آب آن را بریزید و بجای آن آب جوشیده سرد به ترشی اضافه کنید. همچنین کلم و هویچ، ذرت به ترشی شوری آن را کم می کند.

۸- برای گرفتن شوری خیار شور آب آن را بریزد و به آن آب جوشیده سرد اضافه کنید. یا موقع مصرف آن حدود نیم ساعت آن را در آب قرار دهید تا شوری آن برود.


راه حل تند شدن غذا چیست؟

برای رفع تندی غذا کافی است: با توجه به میزان غذا و تندی غذای خود، کمی آبلیمو ترش یا سرکه را به غذا اضافه کنید. بهتر است کم کم اینکار را انجام دهید تا غذا ترش نشود. اجازه دهید آبلیمو یا سرکه‌ای که اضافه کردید یک دقیقه داخل خورشت بجوشد؛ بعد خورشت را بچشید. اگر بازهم نیاز بود دوباره آبلیمو اضافه کنید. با این روش خیلی سریع تندی غذا از بین می رود.


راه حل تلخ شدن غذا چیست ؟

برای رفع تلخی غذا می‌توانید؛ سیب زمینی رنده شده به خورشت بزنید. یا مقداری زعفران همراه شکر یا قند دم کنید و به خورشت خود اضافه کنید.

همانطور که در بالا گفتیم برای رفع شوری، ترشی ، تندی و تلخی غذاهایی که آبدار هستند، مثل انواع خورشت ها راه‌های ساده‌‌ای وجود دارد. که به بعضی از این روش ها اشاره کردیم. اما اگر غذاهای بدون آب بدمزه شدند، خیلی سخت یا حتی غیرممکن است که بتوانید مزه آنها را تغییر دهید. می توانید از سر آن غذا با ادویه کم دوباره درست کنید و آنها را باهم قاطی کنید، تا غذایی که درست کردید اصراف نشود و مجبور نباشید آن را دور بریزید.

لطفا اگر برای رفع شور شدن ، ترش شدن ، تلخ شدن و تند شدن غذا راهی می شناسید که در اینجا نوشته نشده. تجربه خودتون رو بنویسید.

طرز تهیه پیده گوشت
آموزش طرز تهیه خورشت بامیه خوشمزه و لذیذ
طرز تهیه سوپ جو قرمز مجلسی و رستورانی
ترشی لیمو عربی
اشکنه رو اینجوری بلدید درست کنید ؟
طرز تهیه کامل و خوشمزه “عدس پلو” جا افتاده با نکات تکمیلی
آشپزی و تغذیهخانه و زندگی با انواع دستور تهیه سالاد سیب آشنا شوید

منبع: ashpzbashi


[ بازدید : 2673 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ساناز و سانیا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]