پاناکوتای انار

دوشنبه 2 تير 1399
5:12
ساناز رحمانی

پاناکوتا، یک دسر محبوب ایتالیایی است و معمولا به صورت تک نفره سرو می شود و شما می توانید آن را در ظرف های شیشه ای درست کنید یا از قالب های کوچک و تک نفره استفاده کنید.

ظرف سرو برگردانیدآشنا شوید وپاناکوتا انواع مختلف و شکل های رنگارنگی دارد. این دسر با شیر، شکر، خامه و ژلاتین تهیه می شود.

طرز تهیه پاناکوتا بسیار ساده است و با افزودن طعم دهنده های مختلف، میوه ها یا ژله ها خلق می شوند.

با ما همراه باشید تا در این مقاله با طرز تهیه پاناکوتا انار آشنا شوید

مواد لازم :

شیر 2 پیمانه
خامه صبحانه 200 گرم
شکر یک دوم پیمانه
دانه انار مقداری برای تزیین
پودر پسته و انار برای تزئین
پودر ژلاتین 1 قاشق سوپخوری
وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
پودر ژله انار 1 بسته
آبجوش یک و نیم پیمانه
دانه انار 200 گرم

طرز تهیه:

در ظرفی حاوی یک و نیم پیمانه آب جوش، پودر ژله انار را بریزید و هم بزنید تا ژله در آب حل شود، مخلوط را کنار بگذارید تا خنک شود سپس دانه های انار را به ژله اضافه و مخلوط کنید؛ مخلوط ژله انار را داخل لیوان های سرو یا قالب بریزید و ظرف را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله خودش را بگیرد؛سه قاشق از شیر را کنار بگذارید . در قابلمه ای، شیر، خامه صبحانه و شکر را روی حرارت مستقیم و متوسط بگذارید و چندباری هم بزنید تا ذرات شکر حل شود ولی نجوشد . از روی حرارت برداشته و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید . پودر ژلاتین را با سه قاشق از شیر مخلوط کرده و روی حرارت غیر مستقیم قرار بدهید تا کاملا حل شود . بعد به مخلوط بالا اضافه کرده و سریع هم بزنید . از مایع پاناکوتا روی ژله ها ریخته مجدداً به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا پاناکوتا ببندد. پاناکوتای انار را با دانه های انار وپودر پسته تزئین سرو کنید.
نکته مهم،اگه لابه اول کاملا ببنده و بعد لایه دوم رو روش بریزید موقع سرو این دو لایه کاملا از هم جدا میشن،پس وقتی لایه اول نیمه بند شد،لایه دوم رو روش بریزید.

خواص انار:

انار یکی از مقوی ترین میوه ها برای بدن است. انار دارای خواص ضد التهابی ، سرشار از ویتامین ها ،باعث کاهش سرعت رشد تومور،کاهش فشار خون ، موجب تسکین درد مفاصل و آرتروز،کاهش خطر بیماری های قلبی، کاهش اختلال نعوظ ،بهبود عملکرد حافظه ،افزایش انرژی، مبارزه با عفونت قارچی و باکتریایی،مانع آسیب به سلول ها می شود.

منبع: tamshirin


[ بازدید : 421 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ساناز و سانیا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]